Германци купиха токущо построения завод на „Макском“ на „Кукленско шосе“, не е ясно какво ще го правят

7 Dni Plovdiv24.04.2025
1

Току-що построен завод в Тракия икономическа зона, който обаче така и не започна производство, е продаден. Става въпрос за базата на „Пиерер & Макском Мобилити“ ООД“ за е-велосипеди, която е закупена от германската група „Либхер“, съобщава вестник „Марица“.

Съвсем наблизо е първият завод „Либхер Хаусгерете Марица“ за хладилници и фризери, но по информация на вестника новозакупеният имот ще се ползва за нуждите на „Либхер Конкрийт Технолъджи“, който произвежда бетоновози. Заводът бе открит официално през 2022 година след инвестиция от 17 милиона евро и се намира на „Кукленско шосе“ в Пловдив.

„Либхер Конкрийт Технолъджи“ влезе в новините преди няколко месеца, когато стана ясно, че компанията-майка е взела решение да премести част от производството на бетонобъркачки и миксери за бетон от Германия в България и то точно в Пловдив. Тази дейност беше локализирана в германския град Бад Шусенрид, а с прекратяването й ще бъдат засегнати общо 350 работници. Като причина за релокацията групата Либхер посочиха „огромен и засилващ се конкурентен и ценови натиск“ и като цяло влошени икономически условия в Германия. С преместването на производството в Пловдив, подразделението в Бад Шусенрид ще се преориентира предимно към бетонпомпи.

Производството ще бъде прехвърлено в Пловдив на етапи, най-късно до 2028 г., съобщиха официално през февруари от компанията. В рамките на този процес в пловдивския завод на световния концерн ще бъдат създадени 250 нови работни места. Освен това „Либхер“ ще инвестира в разширяване и увеличаване на производствените капацитети и офис помещенията, допълниха оттам. Предполага се, че покупката на 200-декаровия терен в зона Марица на Тракия икономическа зона е именно с тази цел.

Засега от „Либхер“ обаче се въздържат от коментар за бъдещите си планове. Освен хладилници и бетоновози, немският гигант има още един завод  в Пловдивско „Либхер Транспортейшън Системс“ за производство на климатични и вентилационни системи в жп-транспорта.

А заводът на „Пиерер & Макском Мобилити“ – съвместен проект между българския производител на велосипеди „Макском“ и австрийския гигант „Пиерер“, трябваше да стартира официално миналата година. Инвестицията се изчисляваше на 120 милиона лева и щеше да открие около 1000 работни места. Това обаче не се случи. Последното, което се чу, бе, че поне в началото базата ще работи като дистрибуционен център, а не като производствен.