Бивш министър за победата на Пеевски в Пазарджик: Вие за първи път ли виждате петдесетолевки в ефир?

Първото място не се купува, а се печели – със стратегия. Това заяви политологът Цветанка Андреева в ефира на bTV, коментирайки изборната победа на „ДПС – Ново начало“ на вота за общински съвет в Пазарджик.
Според нея Делян Пеевски е предприел две ключови стъпки – „отворил е партията си и листите си“, което е разширило електоралната подкрепа и е довело до по-висок резултат.
Андреева отбеляза, че кампанията на лидера на ДПС е била национална и стратегически добре подготвена.„От чисто рекламна гледна точка той продава бъдеще и настояще, които изглеждат спокойно. Не се печелят избори с клиентела“, коментира тя.
Политологът добави, че обвиненията в купуване на гласове са оправдание от страна на ПП–ДБ за загубата от „най-големия им идеологически опонент“. По думите ѝ подобни твърдения обаче крият риск от компрометиране на избирателния процес.
Бившият енергиен министър Мирослав Севлиевски заяви, че няма нищо изненадващо в резултата.
„Не може да сравняваме онова ДПС с това ДПС. Това са част от гласовете на Тодор Попов – кметът почти 20 години в Пазарджик. Няма голямо чудо – тези гласове отидоха при Делян Пеевски“, коментира той.
Севлиевски подчерта, че този път „Пеевски е спечелил на тези избори“, като добави:
„Винаги е важен въпрос как печелиш.“
„Броенето на петдесетолевки за първи път ли го дават по телевизията? Купуването на гласове за първи път ли го чуваме?“ – попита риторично Севлиевски.
Той оцени листата на Пеевски като „нелоша“, която е успяла да мобилизира реална подкрепа. В същото време предупреди да не се преувеличава победата на ДПС в Пазарджик, както и да не се драматизира загубата на ГЕРБ.
„Това не е нещо изключително“, завърши Севлиевски.