КНСБ след мониторинг в Пловдив и цяла България: Защо големите вериги продават по-скъпо от малките магазини?

„Защо в малките магазини е по-евтино, отколкото в големите търговски вериги, не мога да си обясня“. Призна пред БНТ главният икономист на КНСБ Любослав Костов.
Той обясни, че това не отговоря на икономическата логика, защото веригите имат много по-големи възможности да държат хранителните продукти на по-ниска цена.
„Всеки остава с усещането за картел, че пет вериги се събират и определят цените, за което можем само да спекулираме“, допълни синдикалистът.
Костов каза също, че мониторингът, който извършва КНСБ в около 600 търговски обекта в цяла България, солидна част от които в Пловдив, дава данни, които се предоставят на КЗК и КЗП.
„У нас на свръхпечалбата се нарича печалба, а нормалната печалба – загуба“, коментира още Костов.
Той илюстрира думите си с цената на краставиците, които стигат до купувачите с надценка над 100%.