Скобите за паркиране в „Тракия“ остават в историята, правят платени зони

Възможности за изграждането на повече паркоместа и подобряването на паркирането в „Тракия“ бяха обсъдени в кметството на района. По покана на районния кмет Георги Гатев в дискусията се включиха заместник-кметовете Ерол Садъков и Владимир Темелков, както и директорите на двете общински предприятия – Венета Райнова на ОКТ и Иван Ганчев на „Паркиране и репатриране“.
Гатев представи идеите си за увеличаването на броя на паркоместата, нови паркинги, зони за платено паркиране с преференции за местодомуване, както и системи за контрол. Проблемът с паркирането и продължителното търсене на паркомясто води и до замърсяване на въздуха, като райкметът подчерта, че „Тракия“ е районът с най-високи норми на замърсяване. Според него регулиране на движението и паркирането ще облекчи тези негативни показатели.
Районният кмет каза, че за него трябва да се върви към премахването на скобите за местодомуване, които задълбочават проблема с паркирането. Въвеждането на справедлив механизъм за паркирането в района той вижда като обособяването на зони с платено паркиране. На тях всички, които имат адресна регистрация в съответния район, те да имат право да паркират срещу символична годишна такса за талон, а за всеки следващ автомобил сумата да бъде по-висока.
Също така да се върви към еднопосочност на различни улици, на които да бъде разрешено паркирането от двете страни. Друга негова идея е знакът по основните булеварди Б27, забраняващ паркирането, да бъде с времеви диапазон от 8:00 часа до 20:00 часа, когато няма интензивен трафик.
В плановете на район „Тракия“ са изграждането на два многоетажни гаража, единият до блок 62, където в момента върви процедура за проектиране, а другият е в района на бившата Мебелна къща.
Заместник-кметът по транспорт Ерол Садъков заяви, че е стартирала работната група за изработването на Генералния план за организация на движението. Той трябва да е готов до края на годината, като през него могат да се дадат решения за облекчаване на паркирането. В стратегическия документ ще залегне и обособяването на зони за платено паркиране – тип „Зелена зона“, както и да се въведе еднопосочно движение във вътрешнокварталните улици по подобие на „Централен“, „Западен“ и „Северен“.
Заместник-кметът Владимир Темелков, който отговаря и за дигитализацията, пък коментира техническата част и въвеждането на модерни системи за контрол. В момента отделът му работи по няколко мащабни проекта, свързани с видеонаблюдението, различни мобилни приложения и хардуер, който би могъл да подпомогне коментираните процеси. Сред тях са контролиране и проверка на спрените автомобили в бъдещите платени зони, които биха свели до минимум човешкия фактор. Също така системи, чрез които да се въвеждат електронни санкции за нарушителите.