Този пробив под гарата излезе златен! Проектът в Пловдив скочи от 89 на 130 милиона, че и отгоре
Държавната Национална компания „Железопътна инфраструктура“ и консорциум „Проект Пловдив ДЗЗД, с водещ партньор „Трейс груп холд“ АД, са подписали допълнително споразумение за актуализиране цената на пробива под централна жп гара. Съгласно методиката на МС за индексиране на договорите заради инфлацията изпълнителят получава допълнително 5,5 милиона лева без ДДС, предава Plovdiv24.bg.
Това е четвърта актуализация на цената на проекта „Модернизация на железен път, контактна мрежа и системи за сигнализация и телекомуникации в гара Пловдив и изграждане на комуникационно-транспортен пробив под жп ареала на гара Пловдив“.
Първоначалният договор бе за 89 028 245,95 лв. без ДДС за всички дейности без реконструкцията на Бетонния мост. След поредната индексация стойността нахвърля 130 милиона лева. 80% от средствата са от Механизъм за свързана Европа, останалите 20 на сто се осигуряват от националния бюджет. За реконструкцията на Бетонния мост НКЖИ плати 5 милиона лева от собствения си бюджет.
Окончателното завършване на дейностите е планирано до края на 2025 г., когато трябва да бъде приключен пробивът под централната жп гара.