„Галъп“ излезе с чакано проучване, намеси и Пловдив! Дори Борисов не е очаквал да напишат това
Кампанията на ГЕРБ-СДС излъчва умереност и управленско самочувствие, пише в анализ на „Галъп“ за първите дни от предизборната кампания.
Партията изглежда монолитна, а нейният лидер, Бойко Борисов, е поел активна роля в кампанията. Полагат се усилия още на този етап от кампанията да бъде изграден образа на ГЕРБ-СДС като „партия победител“, която трябва да има водеща роля при съставянето на редовно правителство, показват данните на анализа.
За ГЕРБ избирането на правителство след изборите има огромно значение, защото в противен случай има опасност от разочарование и ерозия в техния електорален корпус. В същото време, все още неясните перспективи за сформиране на парламентарно мнозинство, което да излъчи правителство, очевидно вече ги мотивират за някои колебливи заявки за по-широко парламентарно взаимодействие в сравнение с тристранното сътрудничество по време на т.нар. „сглобка“.
В партийните листи е включен опитният управленски екип на формацията. Новият акцент с включването на успешните кметове на големи центрове, като Бургас, Пловдив, Стара Загора, вероятно цели и допълнително отваряне на партията към периферни електорални групи, но в същото време е и симптом за ограничени кадрови ресурси и е възможно да не доведе до надграждащ ефект в кампанията.
ПП-ДБ са основният претедент за второто място в тези избори. В сравнение с техния конкурент за втората позиция, „Възраждане“, ПП-ДБ има същественото преимущество да разполага с по-значителен електорален резерв, който при мобилизация може да гарантира безпроблемно второто място на коалицията. Това полазва проучване на „Галъп интернешънъл“ за състоянието на предизборната кампания и на политическите сили през първите 10 дни.