Само в 7DniPlovdiv.bg

Най-накрая! Разширяват пътя Пловдив-Асеновград. Ремонтите почват от понеделник.

7 Dni Plovdiv06.08.20171min440
Media-91281-pic

Удвояването на шосето Пловдив – Асеновград започва от понеделник, след като днес Агенцията „Пътна инфраструктура” е дала картбланш за работа на фирмата – изпълнител „ИСА – 2000”. До караулката на входа в Пловдив вече е монтирана информационна табела за предстоящите строително – монтажни работи, като в текста изрично се посочва, че проектът се финансира по оперативна програма .В понеделник на шосето ще бъде закарана строителна техника. Започваме от Асеновград, съобщи представителят на „ИСА 2000” инж. Паун Иванов. Новото трасе ще се строи от източната страна, а движението по съществуващия път няма да се спира.

–––––––

Кметовете на общините Асеновград, Куклен и Родопи поискаха извънредна среща с шефа на АПИ Дончо Атанасов и представители на „ИСА 2000“, която ще изпълнява разширението и ремонта на трасето Пловдив-Асеновград. На нея присъстваха още проектанти и експерти. Тя се състоя в понеделник в кабинета на кмета на Асеновград д-р Емил Караиванов. Поводът за сбирката бе липсата на локални платна, които да осигурят достъпа до имотите от двете страни на трасето, когато то бъде оградено с мантинела. Тримата управници реагираха остро преди месеци, след като получиха писма от АПИ, че този ангажимент остава техен. По груби изчисления за това ще са им нужни около 8 млн. лв.- сума, която нито една от общините не може да осигури от бюджета си.

Радвам се, че се проведе такава среща. Липсата на локални платна можеше да се превърне в много голям проблем за нас и собствениците на имоти край пътя, коментира кметът на „Родопи“ Пламен Спасов.

На срещата са били набелязани мерки за разрешаване на проблема. В кратки срокове трите общини трябва да извършат анализ на терените около пътя, като уточнят колко са и с какъв статут  – частни, държавни. Когато се уточни това, ще започне проектиране. Трите общини ще трябва да осигурят по 30 хил. лв. за изготвянето на идейния проект. С проблема с липсващия локален път вече е запознат и министър-председателят, така че се очаква МС да гласува и отпусне държавни средства за изграждането на локалното платно, обясни Спасов. Между 20 и 30 август предстои нова среща.

Преди броени дни стана ясно че софийската фирма „ИСА – 2000” ще изпълнява трасето. Строителството на пътя се забави понеже фирмата, класирана на второ място – „Пътища Пловдив“ АД – обжалва избора.

Съдебният спор отложи с месеци строителните работи. Финансирането на Асеновградско шосе е осигурено по оперативна програма „Региони в растеж”.  Платното ще бъде удвоено от караулката след изхода на Пловдив до табелата на Асеновград с 24,8 млн. лева.

Асеновградско шосе е един от най-важните пътни обекти в страната. В началото на годината пътят Пловдив – Асеновград влезе в Топ 3 на най-опасните трасета у нас. Статистиката сочи, че над 400 са катастрофите, станали там за последните 5 години. Неслучайно пловдивчани нарекоха шосето „път-убиец”. Това наложи реконструкцията и разширението му.

Проектът, изготвен от софийското бюро „Пътпроект“, предвижда рехабилитация на съществуващото платно от изхода на Пловдив до входа на Асеновград и изграждане на второ 10-метрово платно за движение с разделителна лента между тях. Ще бъдат изградени две кръстовища – кръгово на разклона за Крумово и елипсовидно при Куклен. Плюс нов пътен възел при кв. Горни Воден. За да се направи лявото платно, не се налагат отчуждителни процедури, твърдят от екипа. То попада изцяло в транспортна територия съгласно Картата на възстановената собственост.

Триклонното кръстовище при Асеновград също се реконструира напълно -осигурени са лента за ляво завиване, всички необходими ширини на лентите за движение и необходимия радиус за дясно завиващите.

С проектът се прави и ландшафтно оформяне на двете пътни кръстовища и биологично укрепване на насипните откоси в ляво от съществуващия път. Площите се затревяват и в тях се появяват дървесно-храстови групи. Проектантите ги разполагат така, че да са съобразени с бъдещото строителство на надлез – с него кръстовището става пътен възел.

Трасето е важна комуникация към туристическите дестинации в Родопите. Ползва се и от пътуващите към областите Кърджали, Смолян и Хасково. Свързва Пловдив с Асеновград, но прави и основните връзки с летище Пловдив, с Бачковския манастир и с курорта Пампорово, Бачковски манастир и големите промишлени предприятия около Куклен.

Източник: Марица