Само в 7DniPlovdiv.bg

Завръщане! Ангел Батаклиев отново ще ръководи „Градски транспорт“ – Пловдив!

7 Dni Plovdiv23.08.20171min440
640_877a66424c2dad58ab2767ba215d3043

Ангел Батаклиев се връща като изпълнителен директор на бившата общинска фирма „Градски транспорт – Пловдив” АД, съобщава marica.bg

Това става ясно от решение №138 от 14 август тази година,  постановено от Върховен касационен съд. Магистратите са възстановили управленските правомощия  в дружеството на Батаклиев, който е мажоритарен собственик на „Градски транспорт” и бивш общински съветник от БСП, приватизирал дружеството с  фирмата „Транс сити” през 2008 г.

Батаклиев ще управлява фирмата  заедно със синдика. Несъстоятелността на „Градски транспорт”, обявена през 2015 г. от Окръжен съд – Пловдив, е отменена. Решението на ВКС е окончателно и не подлежи на обжалване.

„Сагата започва отначало, но сме длъжни да изпълняваме решението на съда.  Предстои отново да бъде разгледан оздравителният план на „Градски транспорт” и вече всички документи, които изпращаме до дружеството, ще се предоставят и на Ангел Батаклиев в качеството му на директор”, коментира шефът на правната дирекция в община Пловдив Илиан Иванов.

„Удовлетворен съм от решението на ВКС”, лаконично коментира Батаклиев.

Съдебните спорове се водят вече няколко години, след като през 2013 г. общината прекратява договорите с „Градски транспорт” за обслужването на автобусните и тролейбусните линии с мотив, че условията на приватизацията не се изпълняват и  рейсовете са нередовни. Лишено от основната си дейност, дружеството затъва в дългове, включително към НАП и НОИ, които възлизат на близо 10 млн. лева. Кредиторите настояват да си приберат вземанията. Към тях се присъединява и община Пловдив, която претендира за сумата от 300 000 лева. Впоследствие тя е удвоена заради разходите по демонтажа на част от тролейбусната мрежа в центъра на Пловдив.  Въпреки че пазарната стойност на активите на „Градски транспорт” в пъти надхвърля задълженията, през 2014 г. Окръжният съд обявява превозвача в неплатежоспособност и назначава синдик.

Оздравителният план на фирмата, предложен от Ангел Батаклиев, е отхвърлен с решение на Окръжен съд на 10 декември 2015 г. Основният мотив  за това е, че финансовият министър Владислав Горанов е отказал да одобри оздравителния план на мажоритарния собственик на „Градски транспорт”, в което дружество общината също има участие, макар и с малко под 3 процента. И градската управа не приема оздравителните мерки, сред които е възстановяване на тролейбусния транспорт в съдружие като най-чист и евтин. В същото време планът е получил съгласие от всички държавни институции, сред които са НОИ и НАП.

Ангел  Батаклиев обжалва и на 23 март 2016 г. Апелативният съд отменя решението на окръжните магистрати. Мотивът е, че фирмата му, която се явява мажоритарен собственик на повече от една трета от капитала на  „Градски транспорт”, не е била уведомена надлежно с писмо и подпис за предстоящото разглеждане на оздравителния план от събранието на кредиторите.  На 14 август  тричленният състав на Върховния касационен съд потвърждава като основателно решението на пловдивския Апелативен съд.

През всички тези години, докато се водят спорове, Ангел Батаклиев продължава да твърди, че в Пловдив трябва да бъде възстановен тролейбусният транспорт, че мрежата и съоръженията са в добро състояние, но се иска ремонт и поддръжка.  Според него причината за скъсаните жици са тежкотоварните камиони, които превозват извънгабаритен товар. Готов е да внесе оздравителния план на дружеството, макар че в момента то не извършва никаква дейност. Портата отдавна е под ключ, персонал няма, освен пазач, а синдикът отключва кабинета от време на време.

Приватизацията на дружеството стана през 2008 г. чрез търг. Фирмата на Батаклиев „Транс сити” плати за старите рейсове, тролейбуси, сгради и земя 5,8 млн. лева. Имаше още 2 млн. лева, включително и за неплатени от осем месеца заплати на шофьори и кондуктори. Той докара 60 чисто нови автобуса на лизинг, които тръгнаха по линиите. По доставката на 60 тролейбуса възникнаха спорове с общинската Агенцията за приватизация, срокът не беше спазен и кметът Иван Тотев реши да скъса тотално с някогашния основен превозвач.